Tulip pc compact 2 (zwart)

Op 9 september 1987 introduceert Tulip Computers de PC Compact 2 als opvolger van de Tulip System PC Compact.

Tulip pc compact 2 (zwart)

De gekozen processor, de NEC V20, kan op de IBM PC-compatible 4,77MHz draaien, maar er is ook een keus om te draaien op 7,15 en zelfs 9,54MHz. Hiermee de snelste IBM PC-compatible op de markt.

Daarnaast bied de Tulip Compact 2 een real time clock, iets wat niet veel computers hadden. 640KB intern geheugen en ondersteuning voor High Density diskettes.

De Tulip PC Compact 2 is het paradepaardje van computerminnend Nederland. Dit produkt zal het omslagpunt worden voor Tulip. Eind 1987, begin 1988 wil het bedrijfsleven in ons land haar werknemers massaal aan de computers hebben. Men organiseert daartoe zogenaamde PC-Prive projecten. De werknemers kunnen tegen een gereduceerd tarief kiezen uit een aantal prachtige configuraties. Olivetti en Tulip lopen voorop in de PC-schuifpartij. Tulip heeft in zeer korte tijd enorm veel computers afgezet. De fabriek draaide 7 dagen per week en partijen computers bedoeld voor de engelse markt werden terug gehaald om maar aan de vraag te kunnen voldoen.

De grootste levering was bij de eerste PC-Privé georganiseerd door de Rabobank. Er zijn 10.000-en computers geleverd in 3 grote zalen in Nederland (waaronder de jaarbeurshallen) waar men met de auto doorheen kon rijden om een computer op te halen.

De standaardconfiguratie bestond uit een 20MB Harddisk, 360KB 5,25" Floppy disk en een DGA-monochroom monitor. De prijs hiervan is HFL 4490,00 (excl. BTW). Opties waren een 3,5" diskdrive en kleurenmonitor.

NEC V20 @ 9 MHz
640kB