Tandy Pocket Computer PC‑6

De Tandy Pocket Computer is een programmeerbare computer op zakformaat. De P-6, origineel de Casio FX-790P, is één van de vier versies uit de Tandy Pocket Computer serie die omgedoopte Casio toestellen zijn. De andere vier zijn Sharp apparaten. Hoewel de serie vernoemd is naar de TRS-80 computerlijn, waren deze niet compatibel en gebruikte geen Z-80 CPU.

Tandy Pocket Computer PC‑6

Deze zakcomputer kon naast wetenschappelijke wiskunde ook BASIC programmeertaal begrijpen. Ze hadden een QWERTY toetsenbord en een dot-matrix LCD scherm. De P-6 kon hierop 24 karakters vertonen, in grote en kleine letters. Ook beschikte de P-6 over een thermische printer.

Microcomputer

8kB