Philips Model BO Videosynthesizer Prototype

Deze unit, waarvan er naar waarschijnlijkheid maar 2 van zijn gemaakt, is gebruikt voor de ontwikkeling van de videochip gebruikt in de CD-i-spelers van Philips.

Philips Model BO Videosynthesizer Prototype

De machine is gevonden door Jorne uit België via een online platform. De vader van de vorige eigenaar heeft gewerkt bij Philips CD-i in België. Na het beëindigen van de CD-i-afdeling is deze machine bij de man thuis gekomen waar deze jaren gebruikt is als koffietafel.

Bij nader onderzoek blijkt dit VME-systeem inderdaad gebruikt te zijn voor de ontwikkeling van de videochip wat ook bevestigd is door bronnen binnen Philips.

Het apparaat is niet functioneel, maar er is wel data bewaard gebleven. Het hele proces is te lezen op de site van Jorne.

Speciale editie
mei 1987