Philips CDI TV 21TCDI30/00

Tussen 1991 en 1996 heeft Philips de CDi, CD Interactive, uitgebracht. Eigenlijk een directe concurrent van CDROM en gericht op het interactief zijn. Zo werden er veel encyclopediën op CDi uitgebracht, maar ook videoclips en spellen. O.a. Nintendo heeft zelfs op CDi een aantal games uitgebracht.

Philips CDI TV 21TCDI30/00

CDi was vrij prijzig en de concurrentie van de snelle PC met CDROM zorgde er voor dat CDi uiteindelijk niet het succes was waarop gehoopt werd.

De oorspronkelijke CDi-speler was de CDi 205, een losstaand apparaat. Uiteindelijk werd er ook gecombineerd waaronder deze TV met ingebouwde CDi-speler. Er zijn er minder dan 7000 van geproduceerd.

Multimedia computer
Philips 68070 CISC-chip (68000-kern) @ 15.5MHz
1,5MB
CDROM

Interactief opgesteld in de jaren 90 ruimte.