Nintendo Game & Watch Oil Panic

Oil Panic is een spel in de Game & Watch-serie. Het is een van de eerste Game & Watches met meerdere schermen

Nintendo Game & Watch Oil Panic

Het spel speelt zich af in een tankstation waar olie uit een lekkende pijp druppelt. De Station Helper moet deze druppels in een emmer verzamelen en in het olievat van zijn baas dumpen, zodat hij ze naar de auto's kan brengen die naast de ter ziele gegane benzinepompen staan ​​te wachten. De Station Helper moet ook snel zijn, aangezien de druipende olie zich recht boven brandbare bronnen bevindt die een grote brand kunnen veroorzaken als de druppels ermee in contact komen (met name een rokende asbak en twee brandende kachels). De emmer kan slechts drie druppels olie bevatten. Voor elke druppel olie die de Station Helper vangt, krijgt hij een punt. Hij verdient een punt voor het dumpen van één druppel olie in het olievat, twee punten voor het dumpen van twee druppels en vijf punten voor het dumpen van drie druppels. Naarmate het spel vordert, druppelt de olie sneller. Als een druppel wordt gemist, als de emmer overstroomt of als de Station Helper zijn emmer op een klant gooit in plaats van in de trommel van zijn baas, verliest hij een van de vier levens. Als de speler 300 punten verdient zonder enige misser, verschijnt er gedurende 20 tot 30 seconden een andere baas met een olievat, en alle olie die de Station Helper in het olievat van een van beide bazen dumpt, is dubbele punten waard. Als de speler missers heeft bij die score, worden alle missers verwijderd. Deze game gebruikt twee missers: een voor gemiste of overlopende olie en de andere voor het morsen van olie op klanten. Als de speler drie missers krijgt uit een van deze categorieën.

mei 1982

Collectie Eigenaar