Nintendo Game & Watch Mario Bros

Mario Bros. is een Game & Watch-videogame met meerdere schermen waarin Mario en Luigi de hoofdrol spelen. Het markeert het debuut van Luigi. De Multi Screen-eenheid wordt op dezelfde manier opzij gehouden als bij het lezen van een boek. Het spel werd in 1983 door Nintendo uitgebracht en hoewel het dezelfde naam heeft als Mario Bros. in de arcades, is het spel er niet op gebaseerd, maar komt het eigenlijk voor de arcade-versie. Nintendo produceerde wereldwijd 1.000.000 eenheden van het spel. Het modelnummer van de game is MW-56. De M staat voor Mario, hoewel het onduidelijk is waar de W voor staat. In de doos van het spel bevonden zich de speleenheid, twee LR44-batterijen, een instructieboekje en batterijstickers.

Nintendo Game & Watch Mario Bros

-------

De Game & Watch-serie was een lijn die bestond uit 59 handzame, draagbare elektronische lcd-spellen oorspronkelijk ontworpen door Gunpei Yokoi en gefabriceerd door Nintendo van 1980 tot 1991. Zij bevatten elk slechts één spel dat op het lcd-scherm kon worden gespeeld naast een klok en alarmwekker. Enkele van de beschikbare titels in de Game & Watch-serie waren Mickey Mouse, Balloon Fight en meerdere Nintendo successen waaronder Donkey Kong, The Legend Of Zelda en Mario Brothers. Het aangekondigde spel Tetris Jr. is echter nooit uitgebracht.

Draagbare spelcomputer
maart 1983