Nintendo Game & Watch Donkey Kong

De Game & Watch-serie was een lijn die bestond uit 59 handzame, draagbare elektronische lcd-spellen oorspronkelijk ontworpen door Gunpei Yokoi en gefabriceerd door Nintendo van 1980 tot 1991.

Nintendo Game & Watch Donkey Kong

Zij bevatten elk slechts één spel dat op het lcd-scherm kon worden gespeeld naast een klok en alarmwekker. Enkele van de beschikbare titels in de Game & Watch-serie waren Mickey Mouse, Balloon Fight en meerdere Nintendo successen waaronder Donkey Kong, The Legend Of Zelda en Mario Brothers. Het aangekondigde spel Tetris Jr. is echter nooit uitgebracht.

juni 1983