Nintendo Game & Watch Donkey Kong

De Game & Watch versie van Donkey Kong is het eerste videospel systeem dat een D-pad gebruikt, iets wat alle verdere systemen zouden hebben. Het spel was een poort van de arcade versie van Donkey Kong, verkocht 8 miljoen exemplaren en was inbegrepen in Game & Watch Gallery 2 en 4 voor Game Boy Color, en in de Game & Watch Collection voor Nintendo DS.

Nintendo Game & Watch Donkey Kong

Het spel lijkt erg op het origineel, waarin de speler Mario bestuurt terwijl hij over tonnen springt en ladders op klimt. Maar om het spel te winnen, moet Mario een hendel overhalen en op een haak springen om een kabel waar Donkey Kong aan hangt, door te snijden. Het is mogelijk om 999 punten te verzamelen, maar de score teller reset naar 0 wanneer dit overschrijd word.

juni 1983