Nintendo Game & Watch Gold cliff

Gold Cliff is een Game & Watch-game met meerdere schermen over het verzamelen van schatten. De speler bestuurt een archeoloog en schaalt verdwijnende platforms in de oude ruïnes.

Nintendo Game & Watch Gold cliff

In elke set van 4 niveaus, vereisen de eerste 3 dat de speler een sleutel aan de rechterkant van de ruïnes pakt en de sleutel naar links bovenaan neemt om verder te gaan. In het 4e niveau moet de speler een zwaard aan de linkerkant van de ruïnes pakken en naar de top brengen. Op de top van de ruïnes zal een vijand bewegen; om het te verslaan, moet de speler op de D-pad drukken om de vijand neer te steken wanneer deze zich er direct boven bevindt. Elk niveau is getimed en wanneer de timer de 30 bereikt, beginnen er krabben te verschijnen, en dit zal resulteren in een misser als de speler wordt aangeraakt.

Gold Cliff werd uitgebracht in 1988 en is daarmee de laatste Game & Watch die vóór de Game Boy is uitgebracht. Dit was de eerste Game and Watch met een Doorgaan-knop, waarmee de speler begint op het niveau waarop hij was gebleven bij de laatste keer dat hij speelde.

-------------

De Game & Watch-serie was een lijn die bestond uit 59 handzame, draagbare elektronische lcd-spellen oorspronkelijk ontworpen door Gunpei Yokoi en gefabriceerd door Nintendo van 1980 tot 1991. Zij bevatten elk slechts één spel dat op het lcd-scherm kon worden gespeeld naast een klok en alarmwekker. Enkele van de beschikbare titels in de Game & Watch-serie waren Mickey Mouse, Balloon Fight en meerdere Nintendo successen waaronder Donkey Kong, The Legend Of Zelda en Mario Brothers. Het aangekondigde spel Tetris Jr. is echter nooit uitgebracht.

oktober 1988

Collectie Serienummer Eigenaar