Nintendo Game & Watch Turtle Bridge

Turtle Bridge is een breedbeeld Game & Watch-videogame die in 1982 door Nintendo is uitgebracht.

Nintendo Game & Watch Turtle Bridge

In het spel moet je het personage van de ene kant van een meer naar de andere krijgen door op de schelpen van schildpadden te springen die uit het water steken. Als je op het verkeerde moment op een schildpad springt, moet je terug naar het begin. Het feit dat de schildpadden je personage toegang geven tot de andere kant van het meer, is waar de naam van het spel vandaan komt.

Een toerist ontvangt items en moet een brug van vijf schildpadden oversteken om de items aan een andere toerist aan de andere kant van een meer te bezorgen. Elke keer dat de speler een item aflevert, verdient hij drie punten. Op de terugweg naar de thuisbank om het volgende item te pakken, verdient de speler twee tot twaalf extra punten, afhankelijk van hoe snel ze terugkeren. De schildpadden gaan echter soms het meer in om vis te eten, en als de speler op een dalende schildpad springt of blijft, valt die speler in het meer en verliest hij een leven. Het kan ook zijn dat de speler moet wachten tot de toerist op de andere oever verschijnt en niet naar de thuisbank kan terugkeren terwijl hij een item bij zich heeft. Naarmate de tijd verstrijkt, verschijnen er meer vissen. Als de speler 200 of 500 punten bereikt zonder enige missers, verschijnen er gedurende 20 tot 40 seconden geen vissen voor de schildpadden. Als de speler bij een van beide scores missers heeft, wordt elke misser gewist. De speler ontvangt een Game Over wanneer hij drie levens verliest.

In spel A verschijnen de meeste vissen links en rechts van de middelste schildpad, en hij daalt niet af om vis te eten, tenzij de speler er langer dan twee minuten op blijft zitten. In spel B verschijnen er echter vaker vissen voor de middelste schildpad, en ze bewegen sneller naarmate het spel vordert

februari 1982

Collectie Eigenaar