Nintendo Game & Watch Rain Shower

Rain Shower is een Game & Watch-videogame met meerdere schermen die in 1983 werd uitgebracht.

Nintendo Game & Watch Rain Shower

Een donkere wolk bedekt de lucht en dan stort het neer. De speler moet een jongen helpen de waslijnen te verplaatsen zodat zijn hangende kleren niet nat worden. De speler krijgt een punt elke keer dat een regendruppel een waslijn passeert zonder een shirt te raken. Wanneer de speler 100 punten bereikt, stopt het even met regenen voordat het weer gaat regenen en krijgt de speler 10 punten.

Naarmate de speler vordert in het spel, vallen de regendruppels sneller. Als een regendruppel een shirt raakt, wringt de jongen het boos uit en krijgt de speler een misser. Als de speler 300 punten behaalt zonder enige misser, zijn de punten het dubbele waard totdat de speler een misser krijgt. Als de speler missers heeft bij die score, worden alle missers verwijderd. Als de speler drie missers krijgt, ontvangt hij een Game Over. In spel B verschijnen kraaien die soms de waslijnen verplaatsen.

januari 1983

Collectie Eigenaar