Amiga 500 Stefanie Tücking Leopard

Dit is een Commodore Amiga 500 met het "tijgerprint" design van Stefanie Tücking, een Duitse tv-presentator en radiopresentator.

Amiga 500 Stefanie Tücking Leopard

Ze maakte in 1991 twee ontwerpen voor de Amiga 500, de tijgerprint en een balprint. Het was een gelimiteerde oplage van deze 'new art' Amiga.

De bovenste deel van de behuizing is gemaakt van wit plastic, bedrukt in twee verschillende ontwerpen gemaakt door Stefanie Tücking: "Leopard" (of "Tiger") en "Ball". Het onderste deel van de kast is de standaard in veel donkerder beige. De behuizing was hetzelfde als de gebruikelijke A500, maar met een speciale hoes voor de limited design-edities. De A500 zelf was een laat, Kickstart 1.3-model.

Beide varianten, Leopard en Ball, werden gemaakt in Duitsland, werden verkocht voor ongeveer $75 meer dan de reguliere Amiga 500 en werden er maar 10000 van gemaakt.

Soort
Speciale editie
Fabrikant
Releasedatum
Processor
Motorola 68000 @ 7,14 MHz
Geheugen
512KB
Opslag
3,5"
Besturingssysteem
AmigaOS 2.04

Museum collectie

Interactief opgesteld in de spacebar ruimte.
Ondersteun het museum via
Patreon | PayPal | SponsorKliks